„Az egészséges farkasokban és az egészséges nőkben egyaránt fellelhetőek bizonyos pszichikai vonások: a csalhatatlan megérzés, a játékosság, az odaadás magasfokú képessége. A farkasok és nők természetüknél fogva rokonok, érdeklődőek, rendkívüli kitartással rendelkeznek. Mélyen intuitívak, odaadóan törődnek kicsinyeikkel, társukkal és falkájukkal. Gyakorlottan alkalmazkodnak a folyton változó körülményekhez; szenvedélyesen elszántak és nagyon bátrak.
Mégis űzik és gyötrik, a mohóság, a fondorlatosság és a túlzott agresszivitás hamis vádjával illetik, becsmérlőiknél értéktelenebbnek nyilvánítják őket. Azoknak célpontjaik ők, akik a vadont éppúgy letarolnák, mint a lélek zabolátlan vidékét, akik megsemmisítenék mindazt, ami ösztönös, hogy nyoma se maradjon. Feltűnően hasonló módon válnak a farkasok és a nők azok prédáivá, akik félreértik őket…
Hiszek abban, hogy minden nő és minden férfi a tehetség adományával születik.
El kell azonban ismerni, hogy kevesen törődtek a tehetséges, az alkotó nők lélektani leírásával. ..
Általában, amikor megértjük, hogy a zabolátlan természet önmagában létezik, hogy olyasmi, ami a nők legmélyebb életét pezsdíti fel és hatja át, akkor olyan utakon indulhatunk el, amelyeket korábban nem gondoltunk lehetségesnek. Az a pszichológia, amely nem ezt a velünk született spirituális létezést állítja a nők lélektanának középpontjába, szem elől téveszti a nőket, lányaikat, lányaik lányait, és az anyaági származás hosszú, hosszú sorát…
Amikor egy nő élete megakad, közönybe fullad, akkor eljött az idő, hogy felszínre bukkanjon a zabolátlan asszony; hogy a lélek teremtő működése folytán a torkolatvidéket elárassza a víz.
Hogyan hat a Természeti Asszony a nőkre?
Ha ő a szövetségesünk, a vezetőnk, példaképünk és tanítónk, akkor nem csupán két szemünkkel látunk, hanem a sokszemű intuícióval.
Ha ez a miénk, akkor a csillagos éghez vagyunk hasonlóak: ezer és ezer szemmel nézünk a világra.
A Természeti Asszony a gyógyítás batyuját viszi a vállán; abban van minden, amire egy nőnek szüksége lehet a létezéshez és a tudáshoz. Mindenre van orvossága.
Meséket és álmokat, szavakat és dalokat, jeleket és szimbólumokat visz magával. Ő a hordozó, de ő a végcél is.
Azt jelenti, hogy területet építünk ki, hogy rátalálunk falkánkra, hogy magabiztosan és büszkén viseljük testünket tekintet nélkül annak adottságaira és korlátaira, saját nevünkben beszélünk és cselekszünk, körültekintőek és éberek vagyunk, az intuíció és az érzékelés velünk született feminin erejére támaszkodunk, ciklusaink szerint élünk, megtaláljuk, hová tartozunk, méltósággal felemelkedünk, a tudatosságból annyit őrzünk meg, amennyit csak tudunk.
A Természeti Asszony archetípusa és mindaz, ami mögötte áll, pártfogóként segíti a festőket, az írókat, a szobrászokat, a táncosokat, a gondolkodókat, az imádságírókat, a keresőket és a találókat – mert ők mindahányan intervencióra törekednek, ez pedig a Természeti Asszony fő foglalatossága. A zsigerekben, s nem a fejben lakozik… ő a nőiség forrása. Ő minden, ami ösztönös, ami a látható és a rejtett világhoz tartozik – ő az alap. Mindannyian tőle kapjuk azt a ragyogó sejtet, amely az életünkhöz szükséges minden ösztönt és tudást tartalmazza.”
Clarissa Pinkola Estes: A TERMÉSZETI ASSZONY
(részletek a Farkasokkal Futó Asszonyok című könyvből)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése